0

В кошику:

0 шт., 0₴

русукр
  • Категорії товарів
  • Виробники

Як вибрати човновий мотор?

вибір човнового мотора

І так, який же Мотор для човна купити? Трохи історії, в 1907 році Ол Евінруд запропонував абсолютно нову компоновку суднового двигуна, яка дозволила моторизовані практично будь-плав засіб. Він показав світові човновий мотор підвісного типу. Тепер мотор легко встановлюється на плав засіб, тому, що просто вішається на транец і управляється через ручку, прикріплену безпосередньо на двигуні. На ручці розташовується акселератор, а сам мотор рухомо закріплений на транцевой пластині. Сучасна назва цієї ручки - румпель. Ця ідея міцно закріпилася в світі водномоторніков і тепер ПЛМ (підвісний човновий мотор) найпопулярніший варіант моторизації плавального кошти.

Тип човнових моторів

Мотори для човнів розрізняються за багатьма характеристиками. Основні вважаються такі показники:

  • Тактность самого ДВС (тип)
  • спосіб управління
  • Паливна система
  • Довжина дейдвуда (ноги, розмір)

 

Тип ДВС (тактность)

Мотори бувають чотирьох і двох тактний. Кожен тип має свої недоліки і переваги. Розглянемо кожен більш докладно.

Двотактні - основна відмінність таких ДВС це простота конструкції в поєднанні з високими динамічними показниками. Простіше кажучи - якщо взяти човновий мотор на 30 кінських сил 2х і 4х тактний, то буде така картина: вага 2хтактніка буде нижче в середньому на 25% ніж його 4х тактний аналога, а динаміка (швидкість розвитку максимальних обертів) буде вище орієнтовно на 20% . Також 2Т мотори прості в обслуговуванні і не вимагає періодичної заміни масла в двигуні. Ще 2т мотори не вимагають особливих умов при транспортуванні, на відміну від 4т, вони можуть транспортуватися на будь-якій стороні і в будь-якому положенні. За рахунок своєї простої конструкції, в разі затоплення мотора, вам знадобиться лише балон ВД40 і пів години часу. Але звичайно є і недоліки. 2Т компоновка дуже ненажерлива. Витрата палива моторів однієї потужності 2х і 4х тактних буде приблизно таким: якщо взяти двигун на 30 сил отримаємо наступні показники 2Т - приблизно 14 літрів на годину, інжекторний 4Т - 7 літрів на годину. Те, є витрата в два рази вище. Також ресурс 2тактного нижче ніж у 4х тактний, тому, що 2Т мотори не мають системи змащення під тиском, у них в картері взагалі немає масла, Мастило надходить до вузлів тертя разом з горючою сумішшю. Тобто, в бак такого мотора заливається не тільки бензин, а й моторне масло в певній пропорції. Що створює певні складності при заправці. Так як необхідно змішувати масло з паливом в строгій пропорції (перелив і недолив ведуть до серйозних наслідків). Але є 2т мотори, обладнані системою автомікс. Це значно підвищує ресурс двигуна і покращує комфорт експлуатації. Працює ця система таким чином: масло заливається в бак, який розташований під кришкою двигуна, звідти через шланг масло надходить до насоса, що приводиться безпосередньо колінчастим валом (відповідно мало не випливає, коли мотор не працює). Цей насос дозовано нагнітає в впускний колектор потрібну кількість 2т масла. Масло необхідно використовувати спеціальне 2х тактне, тому як воно згоряє в камері згоряння. Ми рекомендуємо використовувати оригінальне масло виробника вашого ПЛМ. Також 2т мотори трохи більш гучні. Ще один недолік - нездатність 2т мотора працювати на низьких оборотах. Він або глухне, або втрачає тягу. Тобто, якщо у вас човен допустимо «Крим» і ви вибираєте 2т мотор на 30 сил, то займатися тролінг вийде. Мінімальна швидкість, яку зможе стабільно тримати такий двигун буде в районі 10 км / ч. На такій швидкості малоймовірно риба захоче погнатися за приманкою. Але якщо Ви риболовлі віддаєте перевагу відпочинку на воді, Вам це не важливо. Звичайно є певні пристосування для зниження швидкості, але це і додаткові витрати. Це не стосується малопотужних двигунів (2.5 к.с., 5 к.с., 6 к.с. і 10 к.с.) вони навіть на оборотах не дуже швидкі. Але все це перебиває ціна. Візьмемо 15 сильні двигуни різного типу одного виробника:

SUZUKI DF 15 AS - 2700 уе

SUZUKI DT 15 AS - 1800 уе

Виходить в півтора рази дешевше. Підсумуємо:

Плюси: низька вартість, хороші динамічні характеристики, простота експлуатації, простота відновлення після затоплення, низька вага, простота транспортування, і найголовніше - ціна.

Мінуси: висока витрата палива, необхідність попереднього змішування масла з паливом (в разі якщо немає системи автомікс), невисокий ресурс, не здатність підтримувати низьку швидкість (для троллінгу і тільки з потужними 10лс + моделями).

Чотирьохтактні - складніші в технічному плані мотори. Але ускладнення додає позитивних якостей. Даний тип двс дуже надійний, наділений високим ресурсом, має низьку витрату палива, не вимагає змішування бензину з маслом, але вимагає періодичної заміни моторного масла. Здатний підтримувати мінімальну швидкість судна за будь-якої потужності. Видає мінімальний рівень шуму, більш екологічний. Але звісно є й мінуси. Транспортувати такий мотор можна тільки на одній стороні (інакше масло з картера може потрапити в камеру згоряння, або зовсім витекти). У разі затоплення – буде потрібно візит до сервісного центру для усунення наслідків. Обслуговування такого ДВС трохи дорожче і займає більше часу. Ціна за одну силу у півтора рази вища, ніж у двотактних моделей. Динаміка нижче від 2Т компонування. Але виробники все-таки роблять ставку на 4Т - техспорядження у них вище, можуть бути укомплектовані гідротримом, часто інжекторні з бортовим комп'ютером. На прилади з таких двс виводяться всі показники двигуна (температура, тиск олії, помилки) Ну і в принципі, подивіться на автомобілі - всі 4х тактні. Чотиритактники дорожчі, але більш універсальні.

Плюси: Висока надійність, великий моторесурс, низьку витрату палива, простота в експлуатації, низький рівень шуму, універсальність - підходить як для відпочинку, так і для риболовлі, екологічність, високий рівень технічного оснащення.

Мінуси: складність транспортування, складність відновлення після затоплення, необхідність періодичного техобслуговування, динаміка нижче ніж у 2Т, більш висока ціна.

 

спосіб управління

 Також мотори відрізняються за способом управління. Буває румпельне і дистанційне. Розберемо принципи роботи, особливості та застосування.

Румпельное. З мотора входить сошка, на якій розташована ручка газу. Людина сідає поруч з мотором, боком до нього і однією рукою управляє двигуном. Важіль вперед - назад розташовується на корпусі мотора. Тобто, спочатку включається передача, а потім регулюється рівень газу (бувають моделі без трансмісії зовсім і ті у яких акселератор на корпусі, а румпель служить тільки для маневрування, в основному потужність таких моторів обмежується п'ятьма кінськими силами). Бувають також мультірумпельние системи. Створені вони за аналогією з дистанційним управлінням. Повертаючи рукоятку газу вперед або назад, одночасно включається певна передача і відкривається дросельна заслінка. Цей тип звичайно зручний в експлуатації, так як одним рухом ви можете зупинити або почати рух вашої човни. Найчастіше на такий румпель виводяться контрольні лампи стану мотора.

Румпельное управління в основному вибирають для риболовлі. Повний контроль над снастю стають можливим завдяки тому, що водій може тримати в одній руці вудку, а другий управляти судном. Це дозволяє швидко зупинити судно і провести підсічку.

Дистанційне. Технічно більш складне, але безумовно вище по комфорту експлуатації. Для повороту двигуна використовується рульової редуктор з тросом потрібної довжини (в комплект з мотором не входить). Передачами і дроселем керує командер - пристрій поставляється з мотором виглядає як коробка з важелем. Переміщаючи важіль назад або вперед, автоматично вибирається передача і зростають обороти. В основному на командер встановлюється чека безпеки і замок запалювання. Зв'язок між мотором і командер забезпечує джгут електропроводки (входить в комплектацію) і два троса газ-реверс - купуються окремо.

У заводській комплектації командер в основному накладної, але бувають ще і врізні. Також до потужних ПЛМ випускаються сенсорні командер.

Дистанційне керування вибирають в основному любителі відпочинку на воді, для яких риболовля не сама мета. Також для потужних моторів (вище 40 сил) зі зрозумілих причин використовують тільки дистанційне керування.

 

Паливна система

Мотори бувають з безпосереднім уприскуванням (інжекторні) і карбюраторні. Пряме впорскування притаманний 4х - тактний, хоча бувають і 2Т моделі. Явною перевагою такого типу харчування є надійність, економічність і простота експлуатації. Він не вимагає ніяких налаштувань. Система сама регулює холостий хід, якість суміші та інші параметри. За всі процеси відповідає ЕБУ (електронний блок керування двигуном). Для діагностики досить під'єднатися до мотору через спеціальний сканер, і програма покаже поточні помилки і несправності. Також в ньому зберігатися інформація про напрацьовані моточасах.Холодній пуск в таких ДВС завжди легкий і не вимагає додаткових дій.

Карбюраторних система харчування не так надійна і економічна, але проста в обслуговуванні. Маючи досвід роботи з карбюраторної технікою, Ви завжди зможете налаштувати роботу двигуна без сторонньої допомоги. Карбюратор менш вибагливий до палива, але для запуску на холодну, Вам доведеться підняти прапорець подсоса (в деяких моделях використовується автоматичний обогатитель) і вчасно його опустити.

Плюси инжекторной системи - надійність, економічність, простота експлуатації.

Мінуси - ціна, високі вимоги до палива.

Плюси карбюраторної системи - низька вартість, невибагливість до палива, ремонтопридатність в домашніх умовах.

Мінуси - низька надійність, висока витрата палива, потреба в періодичному обслуговуванні / налаштування.

 

Довжина ноги (дейдвуда)

Дейдвуд або нога - це довга від верху транцевой струбцини до антікавітаціонной пластини. Це параметр дуже важливий, так як на пряму впливає на характеристики вашого судна. Двигуни бувають розмірів S, L, X, XX і довші. Мотор підбирається по довжині ції вашої човни. Транец - це частина човна, на яку кріпиться ПЛМ. Ці розміри в основному стандартні. У паспорті вашого судна вказаний цей параметр, але, якщо немає, його можна легко визначити самому. Померяйте висоту транця рулеткою по центру човна.

  • S - 381 мм. В основному для гумових і радянських човнів.
  • L - 508 мм. для RIB середнього і великого розміру, а також радянських човнів при піднятті транця.
  • X- 635 мм. Для великих катерів з потужністю двигуна 200 + к.с..
  • XX- 762 мм. Для великих катерів з потужністю двигуна 200 + к.с..

Для радянських човнів характерний транец під коротку ногу. Фахівці рекомендують переробляти транец під розмір L, Мотивуючи це тим, що при різкому скиданні газу, низько посаджений мотор з короткою ногою (S), Може залити власної хвилею, що рухається за судном.

Один і той же мотор може бути різної комплектації. Він може бути оснащений електротрімом, електростартером, інжекторним уприскуванням і іншими системами. Якщо з іжектором і елетростартером все зрозуміло, то навіщо потрібен трім і чи варто за нього переплачувати, спробуємо розібратися.

Електротрим – це гідро – електрична система здатна піднімати та опускати мотор щодо судна за допомогою електронасоса та гідравлічної стійки. За наявності такої системи, вам відкриваються нові можливості. Наприклад, при виході на мілководді вам досить просто натиснути на кнопку і змінити кут нахилу двигуна, щоб він не чіпляв дно прямо на ходу. Також при максимальних обертах ви можете прискоритись, просто змінивши кут атаки. Ну і звичайно, постановка на стоянку з такою системою максимально полегшується. Щоб підняти двигун з води від вас буде потрібно лише одне натискання кнопки.

Підсумок. Для правильного вибору ПЛМ від вас потрібно зовсім не багато. Тип і марка плав засоби, переваги і ваші побажання. Якщо ви чітко розумієте свої потреби і бюджет, вибрати човновий мотор стає дуже просто. Наші фахівці Вам в цьому із задоволенням допоможуть.